Niespodziewanym bohaterem kampanii wyborczej w USA stała się „Ulica Sezamkowa” i jeden z jej głównych bohaterów, Wielki Ptak . Legendarny program stał się jednym z wątków kampanii wyborczej za sprawą Mitta Romneya. Podczas pierwszej debaty prezydenckiej powiedział on, że gdyby został prezydentem to obciąłby subsydia dla telewizji PBS, która realizuje „Ulicę Sezamkową”. Producenci programu od razu ocenili, że oznaczałoby to koniec kultowego programu dla dzieci.

Zapowiedź Republikanina wzbudziła sporo kontrowersji, tym bardziej, że pierwsza debatę prowadził Jim Lehrer, który w PBS prowadzi program „NewsHour”. Do mediów trafiło następnie kilka materiałów filmowych, których bohaterem był Wielki Ptak, niedwuznacznie krytykujący  słowa Romneya.

Założona w 1970 roku Public Broadcasting Service to sieć 354 stacji telewizji publicznej. PBS, która ma siedzibę w Wirginii, to organizacja non-profit, nadająca programy informacyjne i programy dla dzieci. Ludzie mediów wskazywali, że PBS jest ta instytucją publiczną, która cieszy się największym zaufaniem Amerykanów.

Również sztab wyborczy Obamy postanowił wykorzystać słowa Romneya w celu przypuszczenia wyborczego ataku. Wielki Ptak szybko stał się bohaterem reklamówki wyborczej, wymierzonej w Republikanina. Nie trwało to jednak długo, ponieważ producenci „Ulicy Sezamkowej” zażądali wycofania tej reklamy, argumentując, że nie angażują się w żadne spory podtekście politycznym.

Wpadkę Obamy uwypukliły także słowa Romneya, który powiedział, że Amerykanie potrzebują prezydenta, który „będzie mówił o walce z bezrobociem, a nie o Wielkim Ptaku”. Niezależnie od tego można spodziewać się, że Republikanin, na wszelki wypadek, wycofa się ze swoich słów dotyczących obcięcia federalnych dotacji dla telewizji PBS, bo mogą zaszkodzić one jego prowadzeniu w wyborczych sondażach.